Monday, January 27, 2014

Garam buluh- Khasiat

Khasiat garam buluh

Penggunaan garam buluh yang meluas

Penggunaan garam buluh adalah sangat meluas di negara Jepun dan Korea. Tidak hairanlah di negara tersebut kadar penyakit kronik menurun dengan banyaknya. 

Garam buluh kaya dengan elemen surih seperti kalsium dan magnesium, dan bersifat alkali serta dapat menyah toksin dari badan. Jom kita lihat apakah keistimewaan dan khasiat garam buluh.

1) Garam buluh boleh digunakan untuk menurunkan berat badan. Cara penggunaan adalah bancuh satu peket dengan 300 ml air dan minum setiap pagi dan sebelum tidur. Minum 3 gelas air lagi selepas itu.

2) Garam buluh dapat meneutralkan pH badan dan menyingkirkan asid urik.

3) Garam buluh juga bersifat antiseptik dan dapat membunuh kuman. Ia juga adalah anti keradangandan baik untuk masalah radang paru-paru, hati, buah pinggang, mulut, perut, sendi dan lain-lain.

4) Garam buluh membantu mengurangkan maslah alahan kulit,pigmentasi dan masalah lain. Ia juga boleh digunakan untuk masalah kulat di celah-celah kaki (athlete foot)

5) Garam buluh bersifat antioksidan dan dapat melambatkan penuaan serta melambatkan maslah nyanyuk.

6) Garam buluh memberikan keadaan beralkali dalam badan yang dapat mencegah penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi, sakit jantung , buah pinggang serta kanser.

7) Garam buluh juga baik untuk sistem penghadaman dan dapat melegakan masalah gastrik, masalah usus, buasir, sembelit dan lain-lain.



Untuk mendapatkan produk garam buluh anda, hubungi SMS/ watsapp/ 012-3217411(Fir)

Maklumat lebih lanjut, Klik garam buluh


No comments:

Post a Comment